24 april 2014

Little Miss Sunshine

Härom dagen såg jag Little Miss Sunshine för första gången, sisådär åtta år efter alla andra. Yeah! Här kommer mina Topp 3-betraktelser under filmens gång:

1) Den var ganska bra. Lite överhajpad kan jag nog tycka, och för att vara ansedd som en riktigt härlig feel good-film stod de glada scenerna inte riktigt i proportion till deppigheten. Hade förväntat mig mer av slutet också, hipp som happ var det bara slut. Men välspelat var det förstås, och snyggt, och hyfsat underhållande. Bäst var dock nästan biltutan som hade fastnat.

2) Greg Kinnear ser ju exakt ut som Greg Poehler från Welcome to Sweden! (Eller tvärtom, kanske.)


3) Jag har aldrig någonsin tidigare tyckt att Steve Carell var snygg, men här får jag kapitulera. Yowza! Han kanske borde sporta halvjesus-looken oftare?


*djup filmanalys yo*

-Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar