28 oktober 2012

Unwindulax

30 Rock s07e04

Liz hjälper omedvetet Jack i hans kampanj för republikanerna, och medan de bråkar om politik har Pete och nördarna problem med Jennas armé av relalalaxande Florida-jönsar ute på torget.


Det negativa först:

- Jag tyckte att det var ett lite ojämnt avsnitt med många bra skämt men också långa partier utan tillstymmelse till skratt, exempelvis när Jenna läxar upp nördarna. Det var väl dels för att storyn var lite allvarligare än vanligt med all politik, men också helt enkelt för att vissa skämt var ganska lama. Synd. Dock slutade det hyfsat pampigt när man insåg vart de varit på väg under hela episoden. Hoppas på en bra upplösning nästa vecka!

- Jag förstår att valet i USA är aktuellt nu och bla bla bla men jag vet inte riktigt om jag uppskattar att Jack och Liz drivs ifrån varandra och att deras olikheter blåses upp så (samt att Jack framstår som ett riktigt as) när de dels jobbat i så många år för att bli kompisar trots sina olikheter, och dels för att serien snart är slut. DON'T TEAR THEM APART U GUYZ. Men det ordnar väl sig snart...


+ Okej, det räknas inte direkt som humor på hög nivå men jag är barnsligt förtjust i någon-får-en-boll-i-huvudet-skämt. ^^;

+ Lyrics från Jennas sommarhitlåt i bakgrunden: "Sunburn starting to scab..." :D Och Tracy är söt/rolig i sina försök att handskas med Jennas framgångar. "I've never even seen a crab. I'm sorry."

+ Jenna har några bra förolämpningar i det här avsnittet som jag helt fräckt tänker sno och lägga på mitt hemliga lager. "You medical office before pictures" och "You look like a condom that's been dropped on the floor of a barbershop" i synnerhet. (Stackars Pete har inte ens något att sätta emot... ^^)

+ Liz är rolig med sin stolta/kaxiga min när hon skryter om att hon är på tv med "a little something called TGS" varje kväll, trots att det utom allt tvivel är världens skitprogram. ♥

+ Liz hoodie som hon bär på finmiddag, samt tampongerna som flyger ut ur den. "Those are tampons. Deal with it!" ♥ ♥

+ Att Frank tycker att de gett sig på Mitt Romney "rätt hårt" när allt de gjort är en sketch med Jenna i en baseballhandske. "I guess that's why they call me Mitt."

+ Tja, den där uttern ÄR faktiskt rätt så lik Tracy.

+ Liten rar bakgrundsdetalj: när Liz slår brickan ur handen på Lutz flyger burriton i famnen på Frank, och i nästa klipp delar han rart burriton med en annan kille vid bordet, som om det var givet att den var hans nu. ^^

+ Jazz, the black Transformer. That's pretty offensive, d00ds. Och Jacks förvånade reaktion när Grizz och DotCom inte är impade: "That was Don Cheadle and Jazz... your heroes!!"

+ Kenneth är knappt med i avsnittet, vilket är tråkigt för mig, men samtidigt bra eftersom de då inte kan fucka upp honom mer, som de gjorde i avsnitt två. Det lilla vi ser av honom är dock supersött som vanligt: först ett kort klipp där han kallar Jenna "rude", sedan ett där han är hysteriskt Twilight-fan (wtf? XD) och sist men inte minst det episka "To be continued... MISTER SPIDER." ewwebinmymouth

+ "Ce feu m'ennuie." Hahaha!

+ Tracys skamsna min när han säger att han inte vet varför de aldrig kommer vinna över Wisconsin. Svaret levereras direkt i scenen efter men så pass rappt att jag inte ens uppfattade det under första tittningen.

+ Promon inför nästa vecka var kul, särskilt den sista raden: "Will your DVR cut this pr--"

? En av männen på Jacks republikanpartaj är så pass lik Floyd i några klipp att jag faktiskt blev lite förvirrad i någon sekund. Vad kunde han tänkas göra där? Men det var inte han. [/intresseklubben]


? Varför skriker Lutz till Twilight-killen att ta av sig kläderna om han är hans släkting? Okej för att Lutz har dubiös läggning ("he's a puzzler") men att få halvbånge för sin "grand-nephew"? Hmmm...

? Det där är definitivt de största räkor jag någonsin sett. Är det det där som är "jätteräkor"? Jag trodde att jätteräkor var... um...  riktigt stora räkor? Men de där är ju bisarra. o_O



-Emelie

Ps. Fyra dumma fejs till priset av ett!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar